Friday, May 22, 2015

Jak uczyć się jezyków?




Jak uczyć się języka w efektowny sposób?  Jest to pytanie, które zadawane mi było wiele razy. Nauka języków obcych jest  dla mnie niesamowita przygoda,  która niesie ze sobą wiele korzyści. Moje zamiłowanie do języków zaczęło się oczywiście od nauki holenderskiego.  W szkole średniej doszły do tego jeszcze angielski, francuski i niemiecki.  A w domu, po swojemu- hiszpański.



Chcesz nauczyć się języka obcego i zastanawiasz się jak się za to zabrać? Koniecznie przeczytaj ten wpis!

Słówka są o wiele ważniejsze od gramatyki.  Używając słówek, możesz się jeszcze w jakiś sposób porozumieć. Z gramatyki nie masz żadnego pożytku, dopóki nie znasz odpowiedniej ilości słówek. Bo jak stworzyć zdanie, nie potrafiąc użyć odpowiednich slow?

Gdy uznasz, ze znasz już wystarczająco dużo wyrazów, by posunąć się nieco dalej, dobrze zorientuj się które zasady gramatyczne są najczęściej używane w danym języku.  Na przykład język angielski- ma wiele czasów, ale tylko kilka z nich używane są w życiu codziennym.  Jeśli rozpoczynasz dopiero naukę języka, warto skupić się na rzeczach, które przydadzą nam się na co dzień,  a gdy opanujemy ‘podstawy’, możemy przejść do reszty, językowych ciekawostek i urozmaicę.  Wszystko krok, po kroku- nie wszystko na raz.

Aby trenować zarówno słownictwo, jak i gramatykę warto czytać książki, artykuły w internecie, znaleźć sobie penpala, z którym mógłbyś pisać w języku, którego się uczysz.  Na czytaniu i pisaniu nauka języka  się nie kończy. Dlatego tez dobrym i przyjemnym sposobem jest oglądanie filmów z napisami w języku, którego się uczymy. Warto tez słuchać muzyki oraz czytać teksty piosenek . Aby poćwiczyć wymowę, można wpisać dane słowo w google translate i kliknąć w głośnik obok, a później powtórzyć je.

Do mojej domowej nauki hiszpańskiego używam strony (jest również aplikacja na telefon) memrise.com. Sa  tam różne kursy językowe,  dużo ćwiczeń, fiszki, system do powtarzania słówek i sposoby na wymowę. Za dobrze wykonane zadania dostajesz punkty, a dzienny cel możesz łatwo ustalić. No a to wszystko za free. :)

Nauka języków może się okazać nie lada wyzwaniem. Nie warto się jednak poddawać, bo rezultaty i korzyści są z tego ogromne!

Jakich języków się uczycie, albo chcecie się nauczyć?

17 comments:

  1. Bardzo fajna strona, już mam ją w zakładkach, zaraz zacznę zgłębiać. Też interesuje mnie hiszpański, ale jednak bardziej przydałby mi się włoski - mam tam rodzinę, wujek jest Włochem, uczy się polskiego, więc miło by było jakbym i ja czasami powiedziała coś w jego języku :)

    ReplyDelete
  2. hm, uważam, że najlepiej można nauczyć się języka przebywając w towarzystwie (bardzo intensywnie i interaktywnie przebywając) ludzi, którzy wladają wymarzonym przez nas językiem. tak miałam z niemieckim, mój język ruszył do przodu, kiedy zaczęłam pracować z Niemcami + kurs językowy dla poznania gramatyki i heja! :D

    ReplyDelete
  3. a co do weekendu w Berlinie, to u mnie może być ciężko, bo nie miałabym Cie gdzie przenocować nawet, ale mogę popytać o jakieś noclegi :D

    ReplyDelete
  4. Mam taki sposób, ale to już po opanowaniu minimalnych podstawach - wymyślam sobie konwersacje na obojętnie jaki temat, np. o jakiejś książce i staram się jak najwięcej powiedzieć/ zapisać/ pomyśleć po angielsku. To wg mnie dobry sposób na poszerzenie swojego słownictwa o synonimy i nabranie płynności. Przy absolutnych podstawach najlepiej u mnie sprawdzają się fiszki: słówko + zdanie z użyciem albo jakieś utarte zwroty. Nie polecam nauki z listy wypisanej na kartce.

    ReplyDelete
  5. Te wskazówki przydadzą się do nauki holenderskiego :)

    ReplyDelete
  6. I'm not sure where you are getting your info, but good topic.

    I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for great info I was looking for this info for my mission.

    Stop by my website :: how to lose weight fast for women

    ReplyDelete
  7. sposoby na naukę angielskiego??
    Język angielski to dla mnie nie tylko język obcy - to moja pasja i miłość, która zajmuje znaczące miejsce w moim życiu od wielu lat. Zapraszam na http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737 Jeśli chcesz nauczyć się tego wspaniałego języka angielskiego w sposób inny niż w niejednej szkole językowej... jeśli chcesz płynnie mówić po angielsku i poznać go w sposób atrakcyjny, nowatorski i ciekawy - zapraszam na kursy angielskiego szczecin.

    ReplyDelete
  8. Ja właśnie teraz staram się czytać trochę niemieckich blogów, są pisane językiem znacznie bardziej przystępnym niż książki, no i mogę poznać trochę zwrotów potocznych. Gramatyką z kolei zajmuje się na zajęciach, więc mamy równowagę :)

    ReplyDelete
  9. ja się uczę włoskiego, japońskiego i angielskiego :)
    ★ blog

    ReplyDelete
  10. Podziwiam znajomość tyłu języków !
    Też lubię memrise ;)

    Byłaś może w Gent?

    ReplyDelete
  11. Bardzo ciekawe porady ;) Absolutnie się z nimi zgadzam ;) Mi bardzo pomaga słuchanie muzyki w języku, którego się uczę ;)

    ReplyDelete
  12. The majority of useful important oils because of aiding with rest
    consist of jasmine, clary sage, neroli and ylang-ylang.


    my blog post natural sleeping aids for dogs ()

    ReplyDelete
  13. Ja zupełnie nie umiem uczyć się jezyków, nawet polski sprawia mi trudność haha :)
    Więc rady na pewno się przydadzą. :D

    Blog z artystycznymi i profesjonalnymi sesjami zdjeciowymi. :)
    Nowa sesja zdjeciowa- HORSE
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/05/horse.html

    ReplyDelete
  14. Ja się uczę angielskiego i niemieckiego.. :)
    http://adrianna-h.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Nominowałem Twój blog do LBA szczegóły tutaj :http://tojamiloszmazurek.blogspot.com/2015/05/nominacjalba.html?m=1

    ReplyDelete
  16. Aktualnie uczę się angielskiego, niemieckiego (z przymusu), rosyjskiego, francuskiego i zaczynam japoński.
    Kiedyś chciałam się jeszcze uczyć łaciny oraz włoskiego, ale mi przeszło.
    Zapraszam do siebie c:
    http://brave-nemo.blogspot.com/2015/05/cos-o-swiecie-tanabata.html

    ReplyDelete
  17. Ooo fajnie, że podałaś tą stronkę, na pewno w wolnej chwili na nią zajrzę i zobaczę co ciekawego oferują :) Zapisałam się na jakaś inną, chyba podobnie działającą stronę, gdzie po prostu utrwalam sobie angielski. Niestety, to jak uczą go w szkołach, a jak działa w życiu codziennym, bardzo się różni i trzeba teraz (mimo tylu lat nauki tego języka) utrwalać go sobie samodzielnie i czytać to, na co wcześniej po prostu nie było czasu i leciało się po łebkach...

    ReplyDelete